Monday, January 24, 2011

zaman sekarang bahaya

aku geram betul bila nama aku digunakan oleh pihak lain dalam urusan diaorang..dahlah pakai nama aku..lepas 2 pihak yang berkenanan cari aku pulak..
sedang kan aku xada pun barang diaorang..contohnya adik aku..pihak bank cakap dia ada pinjaman tapi adik aku nafikan..begitu juga ayah aku, siap ayah aku maki diaorang balik..klu ayah aku pinjam dah lama aku minta sikit dia duit..tapi xada pun. ayah aku suruh diaorang bawa kes ini kat mahkamah.
zaman sekarang kena jaga samaada ic , fon semua cara diaorang blh dapatkan peribadi kita..sepatutnya kerajaan kena kawal sikit hal-hal macam ini.aku bukan nak kutuk kerajaan tapi bila nama kita disenarai hitamkan oleh bank ke apa ke..susah kita nak buat pinjaman atau nak niaga...
kadang -kala masyarakat luar yang guna peribadi kita..klu berlaku kes bunuh macam mana..itu klu ic hilang..polis akan cari ic dulu..masa itu kita sudah kena belasah teruk..lebih baik kita berhati-hati sekarang.jangan mudah caya kat orang di samping kita

2 comments:

shazmonaz said...

dunia...

man said...

2 lah..pening lah..blh kwn x