Saturday, May 26, 2012

Kenduri Kawin Kg Penor






  Ini lah Kenduri Kawin yang pertama aku g , hidangan Makanan ialah udang galah..klu hidangan ayam atau lembu dah biasa tetapi ia berlainan pulak di kampung penor..klu tuan rumah dikatakan membeli udang galah dengan banyak tidak mungkin..ini kerana udang gajah mahal dari ayam..Wakil rakyat inderapura jugak pelik dengan hidangan tersebut..rupa-rupanya tuan rumah( azhar)  menangkap udang galah di sungai penor..Encik Azhar telah memberitahu bahawa sungai penor terdapat banyak undang galah kerana mereka menggunakan jala untuk menangkap udang tersebut..jadi beliau tidak memerlukan wang yang banyak dalam membuat kenduri anak beliau..jadi aku terfikir bahawa klu aku bercuti aku mahu ke sg penor , kuantan untuk menangkap udang gajah dan suruh mak masak lemak cili padi..heheheheh

12 comments:

Jasman said...

seronok g kenduri kawen kan...lg2 awek cun yg jaga makanan tu ada...hehe

man said...

heehe...mmg tapi xsangka lauknya udang galah..

Alieza Dayasari said...

musim cuti ni pasti ramai yang buat kenduri kahwin...

naPa tak nak hilangkan word kat bawah ni.

man said...

mst banyak orang kawin..smpi xlarat dah nak g ari ini dan sok.hehehe

NOOR FATIN said...

wahhh udang galah. lauk lain dari yg lain. mesti sedapp!

man said...

heheheh ye lain dari yang lain 2..

CikZaitul said...

tu dia makan udg glh..
pheww..mesti puas hati..


nak sekilo??
heehehhe

klu pg lagi lah ea...

man said...

blh je..blh siap jala lagi..kat sg penor kuantan..hehehe

mayangsayang said...

man.. kalau g menangkap udang esok.. jgn lupa koling2 akak... nak beli udang galah 1 kilo... hahah bleh... serius ni tapi meksure harga murah dari pasaran skt ekk....

man said...

kakak mayangsayang..blh je klu nak..man brth org penor je..diaorg tangkap guna jala je..ada bnyk kat sg penor 2..heheh

mohd bohari Liyana said...

Bestnya! Udang galah tu. Suka majlis camni, simple. Air sirap mmg syok

mohd bohari Liyana said...

Bestnya! Udang galah tu. Suka majlis camni, simple. Air sirap mmg syok