Thursday, August 2, 2012

Solat Terawih Bersama Penduduk Kawasan ( Kg Cherok Paloh)

 Masjid di Cherok Paloh masih tiada orang..rupanya belum masuk waktu lagi.. patutlah kosong je koi lihat..
 kalau siapa yang datang akan solat sunat masjid dulu..tanda masuk rumah Allah swt
 YB Inderapura Dato Haji Shafik Fauzan bin Sharif mengimankan solat isyak di Masjid kg Cherok Paloh..koi tengok ada tiga baris..bolehlah tahan

budak -budak pun ada solat terawih..ini yang kita inginkan..supaya belia ada masa depan
 dah habis solat terawih..minum dan makan kuih bersama YB Inderapura
Dalam masa hendak balik itu , terdapat orang kawasan yang meninggal dunia..Pakcik ini kena lah beritahu penduduk dengan cara memukul gendang ini..jauhnya boleh dengar dalam 3 kilometer waktu tidak hujan tapi tengok siapa meninggal bayi atau orang tua

4 comments:

phreak-id said...

Diaorang tak pelik ke amik gambar dalam masjid ni? Hehehe.. Tapi zaman kita kecik-kecik dulu, Terawih macam lagi meriah je. Zaman sekarang, budak-budak kecik sibuk nak main mercun pastu takda orang tegur...



Terbaru >Tahniah Datuk Lee Chong Wei ke Separuh Akhir Olimpik >Aiskrim Baskin-Robbins Percuma Seluruh Malaysia pada 8/8/2012 >[Projek Blogger ] 29 Hari Jelajah Bazar Ramadhan Seluruh Malaysia

eintan nurfuzie said...

masih menggunakan peralatan org dulu2 best la...

ayut said...

Charok Paloh kat mne ye?YB solat bersama ye..alhamdulillah.dpt tgk skali org kg :)

man said...

ayut: cherok paloh kat dun inderapura kuantan..ye dapat tgk sekali

eintan nufuzie: sy pun terkejut orang kg datang ke masjid tanya siapa meninggal..menunjukkan betapa jauhnya bunyi itu smmpi

phreak-id: ooo tak pelik..sebab dia orang dah tahu