Monday, August 27, 2012

Walaupun Berlainan Politik Yang Muda Mesti Menghormati Yang Lama ( Tua)


Pakcik yang duduk di kerusi roda telah mengalami Penyakit Strok..Penyakit ini telah menyebabkan seluruh badan beliau menjadi lumpuh(tak boleh bangun)..tetapi yang menarik bagaimana seorang isteri yang sanggup menemani beliau yang ingin minum air kopi kedai..isteri beliau sanggup tolak beliau dengan kerusi roda..Apabila Yb Inderapura Dato Haji Shafik Fauzan melihat pakcik ini..beliau terus turun dari keta dan menanya mahu pergi mana..ini menunjukkan bahawa orang muda mesti menghormati orang tua..zaman sekarang semakin sedikit sahaja orang muda menghormati orang tua..budaya ini semakin lama semakin tiada..pada pandangan saya lah..heheh

33 comments:

Kancil 8349 said...

yang penting kita merayakan hari raya yang sama

duniafana said...

mmg saya tabik!

juanz said...

Tahniah di atas sikap dan tauladan anda supaya dapat dicontohi oleh golongan muda sekarang... :-)

Leeza dayasari [santai leeza] said...

Tadi dh tulis komen, tp x tahu plak terima kew tidak.

Sky Before Pinky said...

sikap hormat menghormati mestilah ada..dalam diri setiap manusia..bukan diukur berdasarkan sesuatu perkara..

Dkna Abza said...

sayang isteri berpanjangan :)

Lyaa Suriany said...

alahai
bagus nya yb

Nizam Ijam said...

betul2... politik bukan boleh bawak mati..hu2

selamat hari raya :)

man said...

kacil 8349 : betul2..kita sesama islam

duniafana : tabik diterima sebab dah dekat hari merdeka

juanz : ye kita ini manusia kena ambik tauladan termasuk lah saya

leeza : komen awk apa dia..heheh

sky before pinky : ye saling hormat-menghormati itu penting

dkna abza : sy nak cari isteri mcm itu jgk..hehehe

lyaa : terima kasih

nizam : betul2 politik tak boleh bawak mati tapi amalan kita itu..heheh

AsmarArafad said...

datang bw d sini
http://asmarpunyablog.blogspot.com

man said...

asmar : datang ini..hehehe

Nurmujahidah Ismail said...

sayangi yang muda hormati yang tua,,

man said...

nurmujahidah : betul2..hehehe

Nick Nashram said...

kalo boleh nak cari isteri camtu..time bila kita dah tua dan sakit isteri la yg tolong :)

Mya said...

sangat betul tu. sangat setuju wee:)

man said...

nick nashram :betul..carilah isteri yang setia

mya : terima kasih2

msredcheesecake said...

kita kena saling menghormati tak kira umur dan bangsa....

selamat hari raya maaf zahir batin...

man said...

msredcheesecake: ye2 kita kena menghormati orang tua..hehehe

Akhelaken said...

Baguslah mcm tu,tp jgn lari niat,niat perlu ikhlas krn Allah.. :)

man said...

akhelaken : ya tapi ikhlas sebabnya dari allah swt..bukan dari kita..hehhehe

eMMe said...

bagus YB ni..tidak melupakan insan yg lemah seperti pakcik ni..moga ramai lagi generasi muda mencontohi mereka..

man said...

emma : tugas yb adalah kuli rakyat sebenarnya..jadi kena turun kawasan..jadi kita kena lah ingat orang tua..jumpa lah diaorg selalu

Sabila Azam said...

Wow. Bagusnya sikap dia...

Uncle Lee said...

Hello Man, kesian pakcik tu.
But very nice of VIP chat with him. Good for him.
Well taken pics.
You have a nice day, wishing you selamat hari merdeka.
Best regards.
Lee.

Ajami Hashim said...

syukur :)

man said...

Sabila azam : Kita manusia Jangan rasa bangga Ajami hashim : Kita kena bersyukur. Uncle lee : selamat hari merdeka

Masz Sidek said...

isteri yg baik... susah senang di harungi bersama...
semoga sy pun menjadi seorg isteri yg baik suatu hari nanti... doakan yer... :D

Syazana Zainn said...

budi bahasa budaya kita :)

p/s: tak salah buat baik dgn org lain kan tak kira tua muda kecik besau :D

man said...

Masz sidek : sy doakan awk blh jadi isteri yang baik. Syazana zainn : ye Btl itu tak Kira muda atau tua

! Arjunakirana ! said...

betul tuuuuuu

caliph shuriken said...

perlu lebih ramai lagi individu cmni ^^

Fakhruddin said...

usaha murni yang bagus.
alhamdulillah..

man said...

arjunakirana :terima kasih
caliph shuriken : mmg betul kot
fakhruddin : terima kasih