Thursday, December 27, 2012

Membantu Cuci Rumah Mangsa Banjir

Ini kali Pertama Melihat Banjir yg besar melanda Bandar kuantan..banjir ini telah mengakibatkan bandar kuantan lumpuh selama 1hari..air yang memasuk rumah kediaman separas 2 hingga 5 kaki..para mangsa tidak dapat menyelamatkan apa2 harta benda kerana air naik dengan tiba-tiba..mengikut laporan ketua pengarah jps pahang..hujan yg turun melebihi 250 ml bersamaan hujan utk 2bulan..exco pelancongan ngri pahang turut sama mencuci rumah mangsa banjir di taman seri kuantan..[lihat gambar di bwh]

Exco Pelancongan turut sama membersihkan rumah mangsa banjir 

18 comments:

:: Mrs.Eady :: said...

dugaan...

man said...

ye btl tgu kelantan dan t'ganu plk mcm mn

LYAfrina said...

kat kemaman ni pon truk sgt bnjir.. xsurut lagi.. rmh k.long lya searuh rmh tgelam..

man said...

sabar2...

Qhaifa Nur said...

sedihnya bila tgk harta benda kita dibasahi dek air...

ieja amieja said...

assalam..
mmg seksa bila umah dilanda banjir kan..pernah umah kg dulu banjir, sekali masa akk kecik..pas tu masa nak kawen..dugaan betul..
sekarang ujan ari2..sume org kena standby..tmpt akk bln lps pun bnjr siap masuk paper lg..seb baik tmpt akk kawasan dia tinggi..

Nick Nashram said...

pahang, terengganu dan kelantan memang terjejas terus sbb banjir tahun ni kan..

✿A I N A A✿ said...

masyaAllah, habis rosak barang2... hurmmm sedih tengok orang yang jadi mangsa kepada banjir ni....

man said...

Btl itu

[PCL] said...

Orang pantai timur khususnya dah sedia maklum dgn pengalaman banjir nih, kalau jd kat mana2 tmpt yg tak biasa kena banjir...maka berpesta lah mereka bg kanak2 riang.

sabry oppa said...

wow! mulia nyeeeeee ~

MaYa MustWany said...

tak pernah ada pengalaman macam ni..allhamdullilah jgk coz mas takut air banjir/laut/sungai/kolam.

NORSHAHFEZA HAMSAN said...

mesti mncabar nk kemas ni kan,,mudah2an dpt pahala yg blipat ganda utk yg same2 tlong dgn ikhlas tu

Hanif Idrus said...

Datang sini nak mengucapkan Selamat Tahun baru 2013....semoga persahabatan kita kekal berkekalan

man said...

Selamat tahun baru..hehe

Deq's Qienz said...

alaahii sian kan..ujian allah haruslah terima ga redha :)

whitecappuccino said...

akak dh pernah alami banjir teruk 2000 air hampir 3 kaki dlm rmh...waktu tu semalaman duk atas meja tinggi...bila air kering selut 3 inci atas lantai...mmmg siksa nak bersih rmh waktu tu...

outbound malang said...

Nice blog :)
salam kenal sobat :)
di tunggu kunjungan balik.nya ya !terimakasih ...