Tuesday, December 24, 2013

Puding Laici

Salam dan slmt petang kpd pembaca blog sy..hari ini saya rasa bertuah kerana isteri sy telah membuat puding laici sempena harijadi anak saudara sy

Monday, December 23, 2013

Manusia tidak tahu bersyukur

Salam dan slmt pg kpd pembaca blog sy..hari ini kecoh di muka2 akhbar tentang bom( nak guling krjn)..apa pandangan kauorg..negara kita aman..klu nak guling ada cara yg lebih elok kan..kita nak tiru mcm syria ke..wanita dirogol ramai ..dibunuh dan tiada makanan dan tempat tinggal..mesir..blh dikatakan ngr tidak maju..

Tuesday, December 17, 2013

Perkampungan Sg Isap

Salam dan slmt ptg kepada pembaca blog..walaupun sudah dua minggu banjir tetapi banyak lagi rumah yang banyak tidak dibersihkan..ini kerana ada penduduk tidak mempunyai masa untuk membersihkan rumah disebabkan kerja atau tidak mempunyai tenaga..saya ingin mengucapkan terima kasih kpd pelajar ipta dan swasta kerana sudi memberi sumbangan tenaga dalam membersihkan umah mangsa banjir terutamanya umah orang miskin

Monday, December 16, 2013

Kg Semangat

Salam dan slmt mlm kpd pembaca blog sy..dah dekat dua minggu bandar kuantan dilanda banjir..penduduk kuantan mengalami kerugian yang amat besar..tetapi ada sesetengah tempat mengalami keadaan lambat surut..ini disebabkan air dari hulu yg turun..cthnya kg semangat..mangsa terpaksa tinggal di dewan dalam tempoh yang lama

Tuesday, November 26, 2013

Pelbagai Minyak wangi

Salam dan slmt ptg kepada pembaca blog sy..adakah anda semua chat atau tidak..klu tidak chat hendak lah berjumpa dengan doktor dgn segera..hari ini stok minyak wangi sudah smpi dan pic dibawah adalah salah satu pelanggan sy tempah..jgn risau barang yg sy jual adalah orginal. .blh pulang jika anda rasa xorginal..

Monday, November 25, 2013

Minyak wangi orginal

salam dan selamat petang kepada pembaca blog saya..hari ini ramai orang akan ke bank atau pejabat pos dalam membuat pembayaran bil-bil keluarga..Ini kerana pekerja sektor awam sudah dapat gaji..hehehehe..jangan lupa membeli minyak wangi saya yg berharga murah sekitar RM170 sahaja

Minyak wangi orginal

salam dan selamat petang kepada pembaca blog saya..disini saya ingin menjual minyak wangi yang berharga RM170 sahaja..minyak wangi berjenama seky men..penutup botol ini bermanget ..jangan segan untuk tempah dengan saya..

Sunday, November 10, 2013

Kes bunuh Di Kuantan

Salam dan apa khbr kepada pembaca saya..hari ini kuantan digemparkan dengan kes bunuh..zaman skrg mcm xselamat je..banyak sangat kes bunuh klu orang tidak puas hati..senjata api makin berleluasan je..kes bunuh pegawai agama tidak tahu puncanya..biarlah pihak polis siasat..

Friday, November 1, 2013

Sehati Sejiwa Pahang

Salam dan selamat petang kepada pembaca blog sy..kemeriahan akhir piala malaysia makin terasa termasuklah saya..kelantan vs pahang..moh lah kita ke stadium

Saturday, October 26, 2013

Kahwin Ala Kadar

Salam dan slmt pg..sungguh dahsyat cerita surat khabar metro..nasib bk sy mendapat isteri memahami dan bijak pandai...perkahwinan perlu dibuat kenduri tetapi jgnlah smpi berhutang bnyk serta bt mcm artis..

Friday, October 18, 2013

Pahang Vs Sarawark

Salam kepada pembaca blog sy dan selamat petang..disini sy ingin mengucapkan tahniah kpd pasukan bola malaysia kerana mendapat keputusan seri dan dapat menghidupkan peluang utk beraksi di piala asia..minggu ini jadual bola sepak dunia sangat padat tidak kecuali di malaysia..kita boleh saksikan sendiri bagaimana kemeriahan liga bola sepak tanahair kita..malam ini separuh akhir pertama melibatkan pasukan kelantan dan atm..besok pula akan melibatkan pasukan pahang dgn sarawark..peminat tempatan semestinya tidak akan melepaskan peluang utk melihat pasukan kesayangan beraksi..tidak kecuali saya juga..tiket pada separuh akhir ibarat goreng pisang..klu sesiapa yg tidak dapat melihat di stadium harap bersabar dan lihat siaran langsung dirumah

Sunday, October 13, 2013

Buat Kek Lapis Bersama Isteri

salam dab slmt ptg ke pembaca blog sy..Hari raya haji dah semakin dekat..berapa hari lg kita akan sambut hari raya..sok budak sekolah akan cuti dan ramai pekerja sudah mengambil cuti untuk balik ke kg..saya ucapkan berhati2 ketika memandu..ingat keluarga..tidak kecuali sy juga..hari ini sy menolong isteri dalam membuat kek lapis..lihat lah gambar yg sy muatkan

Tuesday, October 8, 2013

Anugerah Allah Swt

salam dan slmt ptg kepada pembaca blog sy..hari ini saya akan menceritakan sesuatu yg amat pntg bg diri kita..air???apa penting air bagi manusia..utk apa air dijadikan..sama2 lah kita pkr..apa sumbangan kita pada anugerah allah swt ini..ia juga satu kehidupan di muka bumi..sebagai menghargai sumber air,satu anak syarikat petronas telah mengadakan program cintai sungai kita di pantai balok kuantan..Program ini diadakan untk memberi kesedaran kepada pddk kg khususnya menjaga kebersihan dan tidak membuang sampah ke dalam sungai.keadaan sungai yg kotor akan menjejaskan kehidupan manusia dan alam sekitar

Friday, October 4, 2013

Bersyukur Kepada Allah swt

Salam dan selamat ptg kepada pembaca blog sy..Hari ini saya berasa bersyukur kpd Allah krn memberi kegembiraan kepada sy..sebab apa???..ini kerana saya mendapat merasa masakan isteri saya (nasi ayam) dan pasukan kesayangan saya pergi ke separuh akhir(pahang)...selama ini sy makan masakan emak saya(kedai kat luar jugak ada g) tetapi masakan emak juga sedap..maklum lah dok ngan emak 28 tahun..tetapi skrg dah lain..isteri dah ada dan segala usaha dia mst dihargai..isteri mst disayangi dan emak ditaati..selain itu tahniah kpd pasukan..selalunya bila ada melibatkan pasukan pahang akan tetapi smlm xdapat g..dari agungkan pasukan luar ngr baik beri sokongan kpd pasukan tempatan..sampai isteri pun ckp xada baju lain ke nak pakai..sehati sejiwa pahang

Wednesday, October 2, 2013

Pertandingan Bunga Api

salam dan selamat malam kpd pembaca blog sy..disini saya ingin memberitahu kpd pembaca blog sy,bahawa terdapat satu pertandingan bunga api antarabangsa di putrajaya bermula hari ini..sesiapa yg berminat melihat keindahan bunga api sila lah hadir bersama keluarga termasuk lah pakwe dan makwe..

Monday, September 23, 2013

Bermula lah Tanggungjawab Baru

Salam dan Selamat Pagi kepada pembaca blog sy..Bersyukur kepada Allah swt yang memberi saya seorang isteri pada usia berusia 28 tahun (hendak kawin sebelum umur 30 tahun)..Rezeki yang Allah swt berikan tidak ternilai harganya kerana sesiapa yang kawin akan lengkap separuh agama islamnya(siapa tak nak kan..heheh). Minggu yang sibuk sudah habis , sekarang kena mula kan tanggungjawab yang baru..dulu makan minum dijaga oleh mak ayah..skrg kena jaga makan minum isteri dan tidak lupa juga ibubapa...walaupun dah kawin..ibubapa kena taat dan isteri kena sayangi...hehehe..lihat gambar yang saya letakkan..(yg tidak tahan bila angkat nikah..orang laki mst tahu kan..)