Saturday, January 26, 2013

Majlis yang pelik

Salam kpd pembaca blog sy..rasanya lama jgk saya tidak update blog..maklum sibuk kebelakangan ini..disini saya ingin mengkongsikan satu majlis yang pelik di kg ubai kuantan..majlis itu adalah majlis berkhatan(pelik ke..hehehe.mana ada pelik?.cuba tny lelaki)..sebelum bermula majlis tersebut penduduk  kg ubai akan bergotong royong dari segi menyediakan tempat ,peralatan dan makanan..selain itu penduduk disana akan selawat ke atas nabi muhammad s.a.w sampai ke pagi..ini bertujuan bagi menaikkan semangat kepada budak yg hendak berkhatan..mereka juga masih lagi mengamalkan cara lama dalam  berkhatan..ini pic saya ambil pada waktu malam
selawat ke atas nabi muhammad s.a.w 
bakal bersunat pada pagi esok 

11 comments:

khairul hassan said...

hmm..jarang dh org buat camni kan

Lyeen De Syifa said...

lama x tgok majlis bkhtan ..klu dulu kecik2 selalu la..ehhee...lyeen ada adik lelaki last..tu pun bru 6 tahun..xtaw bila nk bkhatan..

Amanina said...

first time tengok macam nie

Nurulee said...

Kampung style.

Herriyati Bastari said...

Ehhh., saya baru tau... kalau disini tidak ada seperti itu tapi kalau ada yang punya harta berlebih biasanya mereka membuat pesta yang sangat meriah. Nice share :)

eita said...

sekarang ni dah jarang sangat jupe majlis berkhatan macam ni..
semua dah moden..

NORSHAHFEZA HAMSAN said...

memg pelik lah klau budak2 tu siap kai kat kpale cmtu=)

! Arjunakirana ! said...

perghh.. biasa kot... tp yang peliknye.. tukang tanggap gambonye mane? gagagaga gurau2 jeee.. :)

man said...

Pelik bagi sy sbb sy pakai moden pny..hehe

Kesuma Angsana said...

meriah lah majlis mcm ni!

amer akat said...

aslkum.. u have so nice blog ...bleh sy follow u? if can pls follow me back ya.. thx =_=
http://slapmestore.blogspot.com/