Sunday, July 21, 2013

Ambil Peluang

Salam dan slmt pg kepada pembaca blog sy..Hari ini sy akan mengulas tentang gmbr yg sy letakkan..knp sy tulis tajuk ambil peluang..didunia ini klu kita mengambil peluang , kita tidak akan berjaya..samaada dalam pekerjaan atau ibadat..knp sy letak gmbr ayam.??ye harga ayam sudah naik skrg??tetapi klu org melayu ramai-ramai menternak ayam harga itu akan turun..jadi orang melayu terutamanya org muda ambillah peluang dgn menternak ayam..jangan lah harap dgn makan gaji..nabi muhammad saw telah bersabda bahawa punca rezeki 9/10 adalah berniaga.

9 comments:

Kakzakie said...

Kalau kakak dah pencen kakak memang ada niat nak bela ayam-itik semua tu kalau panajng umurlah...

man said...

Sy pun bela itik kecil2 lan..telur itik dah 50 sen sebiji

eMMe said...

Boleh Joint venture dgn Kak Zakie la wat bisnes ayam pas ni.. tapi boleh ke harga turun naik?

SyAmSuL AnUaR said...

Peluang mencari rezeki mmg bnyk. cuma ramai yg xambl peduli mengenai peluang yg dberi.

man said...

Ooooo blh je

man said...

Ambil je peluang klu nak berjaya

are_lin@yu said...

itu yg terbaikkan..jgn hrp kja mkn gji ja..muhasabah dri ini.huhu

Kesuma Angsana said...

yup betul tu setuju sgt !

wahida said...

salah satu cabang rezeki adalah dari perniagaan...