Tuesday, July 2, 2013

itik oi itik

Siapa pernah kejar itik waktu hujan..bagi saya mengejar itik waktu hujan merupakan pengalaman yg menarik sbb itik waktu itu sungguh degil.hehehe.ia akan mencari punca air untuk bermain..yg paling xtahan apabila itik ini bermain di tengah jalan.kenderaan akan berhenti tidak kira kereta atau lori..mslhnya tuan itik akan kena maki.(saya).



12 comments:

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

kejar tak pernah.. tp mak pernah bela itik & akak tukang kutip telur pagi2... itu masa zaman budak2 dulu la.. memang kenangan terindah.. hihi..

man said...

Yeke kok..sy waktu kutip telur pun suka..blh jual..dah telur itik skrg mahal..hehe

NA said...

Saya pernah juga kejar itik. Takut nak kejar sebab takut digigit.
Terima kasih lawat blog saya :)

-wina1979-

man said...

Sama2..hehe

insan marhaen said...

IM hidup zaman 60an ~ 70an. Mengejar itik dalam hujan maupun tak hujan memang biasa.

tapi kalau itik angsa.... dia kejar kita la..

p/s: tk atas sudinya singgah ke blog IM yang tak sepertinya ini...

S.K.A said...

owhhh mcm 2 pulak..xthu sbb xde itik..knpa xsimpan dlm reban je??

man said...

Angsa skrg mahal ye

! Arjunakirana ! said...

gagagaga itik panggang sedap

Kesuma Angsana said...

buat lauk sedap itik ni hehehe

man said...

mmg sedap ni..hehe

man said...

saja lpskan mereka..hehe

man said...

sy xmkn itik..hehe