Tuesday, July 16, 2013

Solat Terawih 20 rakaat di kg ubai

Salam dan slmt mlm kpd pembaca blog sy..hari ini kita dah seminggu berpuasa.mst kita perasaan perubahan pada diri kita samaada dr percakapan dan tingkah laku.. Btl x?..knp sy letak gmbr ini..xkan nak ambik bila tgh solat..mcm xkena je..gambar di bawah diambil selepas menunaikan solat terawih..dulu rasa mls je bila dgr 20 rakaat..selalu bt 8 rakaat..tetapi bila bt 20 ia mengajar tahap kesabaran kita..ye nabi saw pun tidak menetapkan bilangan rakaat supaya kita membuat mengikut kemampuan..

10 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

alhamdulillah... =)

Mizz ErMa said...

hehehe..tau xpe, dgr 20 rakaat pon da rasa xlarat, inikan pulak nak buat..hehe..

Kesuma Angsana said...

lama dah tak buat 20 skang 8 rakaat je !

aTieYusof Family said...

Alhamdulillah..
sini banyak nya buat 8 rakaat je..:)

Santri T.P.I.N.I said...

tahniah.. anda berjaya menunaikan 20 rakaat sebab jarang org nk buat 20, biasa 8 jer...

Nrl Ndh said...

selamat bertarawikh :)

ros_reeza said...

Selamat menjalani ibadah puasa :)

Syazana Zainn said...

Alhamdulillah rajinnya buat 20

kite buat 8 je. hihi

Masha Meisters said...

selamat menjalankan ibadat ;-)

Amanina Mads said...

Alhamdulillah..