Saturday, August 17, 2013

Kambing oii Kambing

Disini sy ingin menceritakan apakah keje yang paling mulia di dunia..pada pandangan sy ialah berniaga dan menternak kambing..sebab apa?nabi muhammad saw membuat cara itu..muliakan..hehe.menternak kambing memerlukan kesabaran yg tinggi..dari ia lahir sehingga dijual..harga kambing di malaysia dikatakan sudah meningkat 800-1000 ringgit..sungguh mahal sekali ke..dalam mengurangkan harga kambing kerajaan telah meningkat usaha menyuruh rakyat malaysia menjadi peternak..disamping itu kerajaan tidak perlu mengimport kambing dari luar negara..lihat gambar di bawah..sy juga mendapat ilmu bagaimana mengenal kambing berusia 2 tahun

13 comments:

puteri airyn said...

Bagus kalau buat business kambing ni.. Kan pasaran semakin meningkat..

nor azman said...

kena bt 2

Kesuma Angsana said...

menarik ni !

nor azman said...

tq kak

Kakzakie said...

Kalau baca N3 ini kakak pun macam minat tapi semua kena ada planning dgn baik dulu dan mesti tahu selok-beloknya baru ok..

E'in said...

lau nak ternak ayam bleh x?

nor azman said...

blh je

nor azman said...

btl 2 kak

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

bagus buat ternakan kambing.. dulu masa di kampung pernah juga bela kambing secara kecil-kecilan, kambing kampung je.. permintaannya memang tinggi..

boni kacak said...

kalau ternak kambing, kena jaga betul-betul.. jangan bagi kena serangan mulut dan kuku je.. dan pencuri.. tu yang bahaya tu

Kisah Si Dairy said...

bagus ada impian yang tinggi..

nor azman said...

kena ada ye..hehehe

nor azman said...

ye tp kena jaga elok2