Friday, August 7, 2015

#ringgit malaysia oii ringgit malaysia

Salam dan selamat mlm kepada pembaca blog sy..td menonton berita tv3 mengenai duit malaysia(Rm:ringgit malaysia tahu..bukan rosmah mohd najib tahu)..dalam masa 17 tahun ,rm jatuh dalam keadaan terendah iaitu rm3.90..saya memang tidak ekonomi tetapi klu kita nak beli barang luar negara seperti beras..bawang ,daging atau ikan mesti mahal..nanti nilai matawang kita mcm indo atau myammar..kejatuhan mata wang mmg akan menarik ramai pelancong datang ke negara kita seperti singapura untuk berbelanja tetapi bagaimana rakyat biasa ?

5 comments:

iryanty ahamad said...

Takut nak tengok sekarang ni..macam2 cerita yang semakin mengusar kan hati..:-((

hana hadi said...

kalau kita melancong keluar nega tinggilah kosnya kan

weschairs said...

Entah la.. Bosan dgn pentadbiran negara yang lemah dan tidak cekap

Siti Nurzafirah said...

Addoiiii... teruknya.. macam dah tadak nilai dah...

Dunia Zumal said...

RM ada kat Perlis tapi nak habis dah... Moga ekonomi kita kembali pulih...