Tuesday, August 25, 2015

#sehati sejiwa

Salam dan selamat pagi kepada pembaca blog saya..gambar yang saya ambil ini dari group whatapps dalam handset saya..apa kaitan gambar ini..mesti dah boleh tahu jawapan kan..ini lah luahan rakyat malaysia yang akan menunaikan haji di mekah dan madiah iaitu duit malaysia semakin tiada nilai..ye kalau kita kaya tidak apa..tapi kalau cukup-cukup makan macam mana..ye saya tahu kerajaan sudah menolong bakal haji dengan memberi subsidi kepada bakal jemaah haji tetapi untuk berbelanja di sana bagaimana..mungkin akan ada yg cakap bahawa itu dugaan bakal jemaah haji untuk mendapat haji makbur..saya harap kerajaan malaysia dapat lah membuat sesuatu tentang ringgit kita..kita harus sedar bahawa bahan makanan negara kita banyak jugak di import di luar negara contohnya beras,ikan,bawang,..ini akan menyebabkan barang mentah menjadi mahal..akhir kata marilah kita bersama-sama membantu kerajaan malaysia dalam isu mata wang ini..baru sehati sejiwa sempena hari kemerdekaan

10 comments:

Aisya Ahamad said...

Betul3. Huhu

Abam Kie said...

jgn bimbang. pasti Allah akan membantu hamba2Nya yg dtg menunaikan haji di Tanah Haram nanti...

nur anis said...

entah bila lah kerajaan nak buat sesuatu..humm.

RahimAim BudakPrihatin said...

Selamat pagi... Along datang sini membalas kunjungan... Follow Google follower dan google+. Jangan lupa follow google follower Along sekali ya? Tentang soal kepayaan jemaah haji dari aspek wang ringgit.. pendapat Along, inilah masanya kita dapat saksikan, siapa yang pergi ke Mekah dengan hati yang benar-benar suci untuk menghadap ilahi atau lebih tepat pembersihan jiwa, dengan mereka yang ke mekah atas tuntutan fardhu semata, dan lebih kepada berbelanja untuk sanak saudara... Wallahualam...

yanie yusuf said...

Hanya memerhati..huhu

iryanty ahamad said...

betul tu...arini bil air dah naik 20sen lagi...

Kakzakie said...

Masa kakak pergi haji dulu duit kita lebih besar. Tapi tempohari pergi umrah duit SR dah lebih kurang dari RM. Sekarang dah jauh sgt. rasa kakak Rm100/- tukar tinggal dlm SR68/- aje

Khai♥Rin : anies said...

sy g umrah thn 1997 mmg terasa kegawatan ms tu...

Farrah MF said...

Moga Allah pelihara jemaah haji kita yg bertamu ke rumah-Nya.

Syira Lokman said...

jangan risau..andai pergi utk ilahi..Allah sentiasa temani :)